johannajackson

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

DIY Slalompinnar (Agility)

Av Johanna - 23 juli 2014 18:13

Jag tycker att slalompinnar kostar så mycket att köpa så jag gjorde mina egna. Dom är inte proffsiga men dom funkar jättebra, så jag tänkte dela med mig om hur jag gjorde dom!


      

Du behöver hitta/skaffa träpinnar/plankor som man kan göra slalompinnarna med.


      

Använd en yxa för att göra pinnarna spetsiga så att man kan trycka ner dem i marken.


  

Resultatet ska se ut ungefär såhär!


  

Tryck/hammra ner pinnarna i marken så att dom står stadigt.


  

Nu är dom klara att träna med!



Kram J&J   

 
 
Ingrid

Ingrid

23 juli 2014 19:41

Hej,Oh,så fin liten hund du har.Vi hade en Bichon Havanais,som är
nästan lika,ungefär samma ras.Tyvärr så dog våran Nellie den 6 juni,
hon blev 13 år 7 mån.Jag tyckte att det var så roligt att läsa ditt
inlägg om din hund.Saknaden efter vår hund är så ledsamt.Önskar dig all "Lycka med din fina hund.
Mvh:Ingrid



http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Johanna

24 juli 2014 12:17

Vad roligt att du gillar bloggen! Ja bichon raserna är väldigt fina och roliga hundar! Vad tråkigt att hon inte finns kvar men hoppas att hon har det bra i hundhimlen! Tack!
/Johanna

 
Ingen bild

Ingrid

23 juli 2014 20:50

Bra tips! Sedan kommer det svåra att lära hunden gå på rätt sätt genom slalompinnarna, men med träning, godis och gott humör ska det väl gå!

Johanna

24 juli 2014 12:21

Ja det är ju lite svårt i början men som du säger blir det väldigt roligt när man klarar det!

 
Ingen bild

Elin

23 juli 2014 20:51

Vilket bra inlägg om att göra egna slalompinnar!! Gillar din kreativitet och att motstå marknadens köphets! Jättefint blev det! Gillar Jackson slalom?

Johanna

24 juli 2014 12:20

Ja det var faktiskt ganska kul att göra också! Jackson gillar slalom men det är svårt i början! Nu när det är så varmt så måste man ta mycket pauser och ha korta träningspass för att orka!

 
Ingen bild

Sickan

23 juli 2014 20:53

Bra tips! Det är alltid bra att hålla nere på kostnaderna! Lycka till med träningen!

Johanna

24 juli 2014 12:18

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 27 juli 2014 21:05

Igår kväll hade vi några av mamma och pappas kompisar över på middag och även en liten vovve-Rocky! Rocky är en terrier/pudelblandning och räddades från en soptipp. :( Jackson och Rocky kom jättebra överens och dom va lösa i trädgården hela tiden, ...

Av Johanna - 25 juli 2014 18:34

Nu när det är så varmt ute så tänkte jag att det skulle va smart att göra "isglass" till Jackson. Så jag tog Jacksons favorit mat och blandade med vatten och fryste det. Dock ville jag inte ha stora glassar så jag använde mig utav isbitsformar. Jacks...

Av Johanna - 25 juli 2014 18:07


Tränade lite tricks igår. Jackson har nu lärt sig "hoppa upp", alltså att han hoppar upp på saker på kommando (tex. på stenar eller bänkar). Jag håller även på att lära honom att sitta fint som på bilden nedan:   Vi har börjat mot en vägg och de...

Av Johanna - 24 juli 2014 12:48

Jag fick en fråga om Jacksons päls som jag tyckte var värd att svaras på i ett inlägg! Frågan var:   Agnes Hej! Våran familj har länge funderat på att köpa hund och vi är intresserade av bland annat bichon frisé. Vi har kollat på flera olika ke...

Av Johanna - 24 juli 2014 12:26

       

Presentation


En hundblogg om min bichon frisé hane Jackson och om våra äventyr!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards