johannajackson

Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Johanna - 25 juli 2014 18:34

Nu när det är så varmt ute så tänkte jag att det skulle va smart att göra "isglass" till Jackson. Så jag tog Jacksons favorit mat och blandade med vatten och fryste det. Dock ville jag inte ha stora glassar så jag använde mig utav isbitsformar. Jackson älskar det och det är perfekt när det är så varm!

Om era hundar inte gillar dessa ingredienserna kan ni bara byta ut dom!


 

(Jag skriver inte proportionerna utan ni får köra på magkänsla ;P)


Ingredienser:

- Jordnötssmör

- Korv

- Vatten


Såhär gjorde jag:

1. Jag mixade korven med en stavmixer så att det blev som färs. 

2. Jag la till jordnötssmör och vatten.

3. Jag mixade allt tillsammans.

4. Jag hällde ner det i isbitsformnar.

5. Jag ställde in formarna i frysen.

6. Efter ett par timmar var dom frysta och redo att njutas av!


 


Hoppas ni gillade detta enkla recept som hjälper i sommarvärmen!


Kram J&J     


DIY
Av Johanna - 25 juli 2014 18:07

Tränade lite tricks igår. Jackson har nu lärt sig "hoppa upp", alltså att han hoppar upp på saker på kommando (tex. på stenar eller bänkar). Jag håller även på att lära honom att sitta fint som på bilden nedan:

 

Vi har börjat mot en vägg och det går ganska bra!


Idag tränade vi lite slalom i trädgården och det gick JÄTTEBRA! Nu behöver jag bara gå bredvid och säga "slalom" så gör han det! Vi får ta väldigt korta pass dock pga värmen!...

På tal om värmen så kommer jag snart lägga upp en tutorial på isglass till hundar som jag ger till Jackson och som han älskar!


Kram J&J

Presentation


En hundblogg om min bichon frisé hane Jackson och om våra äventyr!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards